viernes, 9 de noviembre de 2012

Montessori metodoa


Egun on irakurleok!!


Gaurkoan XX. mende hasieran sortutako metodologia eta ideia pedagogiko baten berri ematera natortzue blog honben bidez. Montessoriren metodoa izangoda hain zuen ere gaurkoan gure mintzagaia.


Maria Montessori Italiarra izan zen, medikua ( Italian medikuntza ikasketak egin zituen lehen andrea) eta pedagogoa. Erromako unibertsitatean doktoratu zen medikuntzan. Ostean haur gutxituekin aritu zen lanean ospitale psikiatriko batean; bertan zegoela E.Seguni pedagogoaren metodoak erabili zituen haren jarraitzailea izan baitzen.

1907an “Casa de Bambini” sortu, hiru eta sei urte bitarteko umeentzat, bertan bere metodo propioak erabiliz. Eskola berriaren bultzatzaile garrantzitsua izan zen eta metodoetan aurrerakuntza garrantzitsua ekarri zuen (gaur egun metodo horiek erabiltzen dira oraindik).
Bere eskolak asko zabaldu munduan zehar baita bere metodoak eta ideiak ere.



IDEIAK:
·               Haurraren bapatekotasuan errespetatu beharra, libre izaten utzi behar zaio, bera den modukoa izaten.
·               Haurraren garapen indibiduala errespetatu ( beste haur batekiko ezberdinak dira, bakoitzak bere erritmoa du eta hau errespetatu beharra dago).
·               Haurraren askatasuna nahi duen ekintzak burutzeko (muga bakarra interes kolektiboa izango da, hau da besteei kalte egiten dien zerbait ezin izango du egin).
·               Haurraren autoekintza, beraren interesen arabera (haurrak berak aukeratuko du zer landu nahi duen eta zer ez).
·               Inguru egokiaren antolaketa, haurrak bere autogarapena gauza dezan.
·               Irakaslearen lana garrantzitsua da, “zuzendari” deitzen dira, hau da haurra gidatzen du batez ere.

EKARPENA:
·               Adimena garatzeko haurraren zentzumenak garatu behar dira. Hauek baitira adimenaren garapena emateko iturri.
        Ariketa ezberdinak, adibidez usaimen ezberdinak hautemateko ariketak garatu zituen bi berdin bilatu…
        Hiru pausu dauzkate materialek ( desberdindu, pertzibitu eta oroitu) Gainera, material bakoitzak bere funtzioa du, ezin da erabili material bat eremu ezberdinak lantzeko.
·               Autohezkuntza eta autozuzenketa ahalbidetzen duen materiala eskaini haurrari: adina eta heldutasunera egokituta. Material guztiak daude prestatuta haurrak ariketa ondo egin duen edo ez konturatu dadin.
·               Irakaslea gidaria da, ezin du esku hartu jardueran.
·               Irakasleak jarduera konplexuak mugimendu sinpleetan zatitzen ditu.

Montessoriren geletan isiltasuna da nagusi, izan ere hau oso garrantzitsua da kontzentrazio on bat lortzeko eta gela haur bakoitza bere lanean kontzentratuta dago.
Montessoriren teknikak burmuinean arazoak dituzten ahurrekin erabiltzen dira, eta emaitza onak izan ohi ditu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario